22-24 лютого 2012 року відповідно до плану роботи КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» відбувся черговий науково-практичний семінар для вчителів початкових класів на базі експериментального навчально-виховного закладу – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 ім. О.П.Довженка м. Нової Каховки з теми «Реалізація принципу наступності особистісно орієнтованого навчання в початковій та основній школі».
Семінар організовано науково-методичною лабораторією початкового навчання КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», методичним кабінетом Новокаховської міської ради та педагогічним колективом ЗОШ №1. У роботі взяли участь група викладачів Бериславського педагогічного коледжу, учителі та вихователі Цюрупинського, Горностаївського, Білозерського, Чаплинського, Каховського районів та міста Нової Каховки. Відкриваючи семінар, Стребна О. В., завідувач науково-методичної лабораторії початкового навчання КВНЗ ХАНО, наголосила, що глибинний смисл самої назви «початкова школа», «Школа першого ступеня» зумовлює особливу роль цієї ланки в системі сучасної освіти і особливу відповідальність педагогів за якість її результатів. Без високоефективної початкової школи подальша якісна освіта стає дуже сумнівною. Все це дозволяю стверджувати, що початкова школа – це основа шкільної освіти.
У ході семінару учасники розглянули і обговорили важливі питання: • «Сучасні підходи до забезпечення якості освіти у початковій школі» (Стребна О.В., завідувач науково-методичної лабораторії початкового навчання КВНЗ ХАНО);
• «Інтердисциплінарний підхід до викладання навчальних предметів у початковій школі (Гмизіна Н.А., завідуюча методичним кабінетом Новокаховської міської ради); • «Реалізація принципу наступності навчання через модель «ДНЗ - початкова школа – основна школа»» (Розновська А.Ю., заступник директора з НВР).
У практичній частині обласного семінару учасники відвідали: • Бінарні уроки читання та музики в 4 класі (учителі Кононенко Т.В., Косінова О.М.),
фізичної культури та основ здоров’я в 3 класі (учителі Тесленко О.Р., Овчаров В.П.);
• Бінарне заняття спецкурсу і гуртка «Риторика й акторська майстерність» у 1 класі (учителі Бужинська О.М., Овчиннікова І.Ю.); • Інтегровані уроки природи і біології в 2 класі (учителі Банкова О.О., Карленко О.А.); літератури в 6 класі (учитель Білявська Т.Д.); • Майстер-класи за методикою гуманної педагогіки Ш.Амонашвілі «Урок мудроречия» (учитель Данилова О.П.); «Інтерактивні методи навчання» (учитель Курінкова О.М.); із досвіду роботи з батьками (учитель Банкова О.О.); • Стали учасниками Свята співдружності «Смайлики» (учителі Розновська А.Ю., Єліна Н.К.); ранкові зустрічі співдружності «Дружба» (учителі Грудницька Н.П., Куряєва Є.Ю.); роботи в центрах (учитель Лисенко Т.Т.);
• Зустрілися з майбутніми першокласниками (учитель Гайдиш Ю.М.). Для учасників семінару була організована виставка, де вони мали змогу познайомитися з результатами методичної та науково-експериментальної роботи школи, оглянути творчі роботи учнів. Ефективність презентованої інноваційної моделі діяльності школи була визнана колегами, які відзначили оптимальний морально-психологічний клімат взаємоповаги, гуманний стиль педагогічної діяльності вчителів, атмосферу творчої життєдіяльності педагогічного та учнівського колективів, професіоналізм учителів.
|