Інтердисциплінарний підхід до вироблення навичок
екологічної культури сучасної молоді
И тщетно стремиться к улучшению методов обучения, если не удастся изжить из школы косность. Я. А. Коменский
Для опрацювання ІV етапу науково – методичної проблеми «Інтердисциплінарний підхід як механізм розвитку горизонтальної мобільності педагога», мета якого - забезпечити методичний супровід творчого зростання педагогів на основі взаємодії та професійного взаємозбагачення; встановленні між учителем і учнями суб’єкт – суб’єктних відносин; мотивації педагогічних кадрів до творчості, вчителі природничо – математичних дисциплін м. Нової Каховки обрали напрямок науково – методичної роботи: «Інтердисциплінарний підхід до вироблення навичок екологічної культури сучасної молоді» тому, що це одне з головних питань, яке об’єднує всі шкільні дисципліни. Для вчителів природничо – математичних дисциплін була запропонована така структура методичної роботи, яка об’єднує між собою всі предмети даного циклу і забезпечує інтеграцію перспективного досвіду в освітньому закладі; інтеграційне формування навичок екологічної культури сучасної молоді; узагальнення інтердисциплінарних методичних напрацювань освітянами міста.Вчителі математики, фізики, хімії, географії та біології творчо підійшли до вирішення цієї проблеми. Уся методична робота в цьому напрямку розпочалася у міських методичних об’єднаннях, далі продовжувалася через предметні семінари, майстер – класи, проблемну групу. На засіданнях проблемної групи обговорювалися форми та методи організації методичної роботи у ЗНЗ з проблеми (керівник Макуха Т.М. – вчитель хімії), відбувався обмін досвідом з питань організації та напрямків цієї роботи. 16.05.2012 р. відбулася міська науково – практична конференція, яка стала підсумком роботи. У конференції взяли участь 74 вчителя природничо – математичних дисциплін та представників адміністрацій навчальних закладів, 12 учнів та методисти ММК. Всі виступи були грунтовні, цікаві, пізнавальні, з мультимедійним супроводом. Але найкраще підготувалися і виступили вчителі: НВК 2, ЗОШ 3, НВК 4, СЗОШ 8, ЗОШ 6, НКТЕЛ, МЗОШ, ДнЗОШ, творчо підійшли до своєї презентації вчителі ЗОШ 5 (екологічний театр). Всі виступи названих закладів були емоційні, несли теоретично – практичні рекомендації та поради, вчителі вміло залучили до презентацій учнів (ЗОШ 3,5,6,МЗОШ), використовували поетичні рядки екологічного спрямування. Виступи торкалися най- актуальніших екологічних та методичних питань сучасності, показали, що всі ці питання можна вирішувати як на уроках, так і в позаурочний час. Колектив Маслівської школи продемонстрував зв'язок з громадською організацією «Мама – 86». Вчителі природничо – математичних дисциплін взяли участь у виставці методичних напрацювань з проблеми конференції, де кожний заклад презентував свої матеріали. Уся виставкова продукція була дуже різноманітною: методичні розробки інтегрованих уроків, заходів, засідань методичних об’єднань, шкільних педагогічних рад; «Скриньки» з еколого – математичними задачами; екологічні проекти практичного спрямування; творчі екологічні роботи; учнівські поробки з циклу «Мистецтво із сміття» та ін. Матеріали конференції узагальнено у збірник і надано для використання у роботі широкому загалу педагогів.Сазонова Л.Г. – методист вищої кваліфікаційної категорії
методичного кабінету Новокаховської міської ради
|