Категорії розділу
Психологічна служба [38]
Наше опитування
Оцініть роботу МК НМР за п`ятибальною шкалою
Всього відповідей: 137
Статистика

Зараз на сайті: 1
Зайшли у гості: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Психологічна служба

У розділі матеріалів: 38
Показано матеріалів: 31-38
Сторінки: « 1 2 3 4


Спеціалісти визначають суїцид (suizid – з лат. «себе вбивати»), тобто самогубство, як усвідомлювані, навмисні дії, спрямовані на добровільне позбавлення себе життя, що призводить до смерті. Науковці-психологи, крім факту самогубства розглядають і більш ширший контекст суїцидальної поведінки – численні факти свідомого чи несвідомого нехтування життям як вищою цінністю людини (акти хоробрості, ризиковані вчинки, гра зі смертю, надмірне виснаження себе працею, легковажне нехтування небезпекою).

Завантажити Методичні рекомендації
Психологічна служба | Переглядів: 536 | Додав: Адміністратор | Дата: 27.12.2010

Ігрова корекція поведінки є груповою формою корекційної роботи з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку. Вона заснована на діяльнісному підході і використовує дитячу гру в діагностичних, корекційних і розвивальних цілях. Ігрова корекція використовується для роботи з дітьми, які мають різноманітні форми порушень поведінки, неврози, страхи, шкільну тривожність, проблеми в спілкуванні з однолітками.
Завантажити...

Психокорекційний напрям
Вітчизняна література розглядає психологічну корекцію як форму «психолого-педагогічної діяльності, спрямовану на виправлення таких особливостей психічного розвитку, які не відповідають гіпотетичній оптимальній моделі нормального розвитку» (Дубровіна І. В.). Психокорекція не націлена на зміну поглядів, внутрішнього світу особистості і може здійснюватись у тому випадку, коли клієнт не усвідомлює своїх проблем і психологічного змісту корекційних вправ. Цей напрямок роботи психолога застосовується для виправлення недоліків пізнавальної та емоційно-вольової сфери, інтелектуального та особистісного розвитку.
 
Організація психокорекційної роботи
На основі психологічного діагнозу складається програма корекційної роботи, складовими частинами якої є:
•    мета;
•    напрями корекції;
•    психологічні механізми допомоги;
•    приблизна кількість занять, їх частота і тривалість;
•    перелік методів і прийомів, які використовуються;
•    форма занять (індивідуальна чи групова).
Психокорекційні заняття проводяться за попередньо складеним конспектом (сценарієм), у якому відібрані завдання, спрямовані на реалізацію усіх зазначених у програмі напрямів. Після заняття психолог аналізує його успішність і складає конспект наступного заняття. Вибір форми психокорекційної роботи обумовлений метою. Так, наприклад, якщо об'єктом психокорекційного впливу є навички спілкування з однолітками, то ефективнішою буде групова форма роботи. Корекцію ж недоліків пізнавальних процесів доречніше проводити індивідуально. Кількість учнів у корекційній групі не повинна перевищувати 5. За такої умови психолог може виразно усвідомлювати все, що відбувається у психіці кожної дитини (на відміну від роботи тренінгової групи, де працює 7—12 осіб).
 
Основні принципи психокорекційної роботи
( за виданням: Матвєєва М. П. Особливості професійної діяльності шкільного психолога. // Ж-л «Практична психологія і соціальна робота», № 1, 2003,
с. 44 — 53)
•    Єдність діагностики і корекції.
•    Спрямованість роботи «згори донизу» (розвиток вищих психічних функцій, за рахунок яких будуть розвинуті елементарні психічні процеси).
•    Принцип нормативності (орієнтація на еталон розвитку на певному віковому етапі).
•    Робота в зоні найближчого розвитку дитини (за Л. С. Виготським)
•    Випереджуючий характер (активне формування того, що планується, досягти у найближчій перспективі).
•    Принцип наступності (кожне заняття містить ті завдання для самостійного виконання, які на попередньому виконувалися за допомогою психолога).
•    Врахування індивідуально-психологічних особливостей дитини, її інтересів, здібностей, якостей характеру.
Методи психокорекції: ігротерапія, арттерапія, психогімнастика, дидактичні та рухливі ігри.

Психологічна служба | Переглядів: 590 | Додав: Адміністратор | Дата: 27.12.2010

Ігрова корекція поведінки є груповою формою корекційної роботи з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку. Вона заснована на діяльнісному підході і використовує дитячу гру в діагностичних, корекційних і розвивальних цілях. Ігрова корекція використовується для роботи з дітьми, які мають різноманітні форми порушень поведінки, неврози, страхи, шкільну тривожність, проблеми в спілкуванні з однолітками.
Завантажити...
Психологічна служба | Переглядів: 511 | Додав: Адміністратор | Дата: 27.12.2010

Неділя, 19.05.2024, 06:38:45
Вітаю Вас Гість
Форма входу
Пошук
Друзі сайту